Znieczulenia

BEZBOLESNE LECZENIE

W Klinice Vivadental kwestie związane z bólem rozwiązaliśmy bezkompromisowo. Leczenie uzębienia, zabiegi chirurgiczne i implantologiczne są całkowicie bezbolesne, bo wykorzystujemy profesjonalne znieczulenie miejscowe lub nowoczesne znieczulenie ogólne. Wyeliminowanie bólu to dla nas najwyższy priorytet. Stosujemy najlepsze na świecie środki znieczulające, których skuteczność gwarantuje naszym Pacjentom leczenie komfortowe, całkowicie bezpieczne, bez żadnego bólu i bez stresu.

Skuteczne znieczulenie leczonego obszaru jamy ustnej to podstawa każdej procedury zabiegowej wykonywanej w Vivadental.

Najczęściej wykorzystywanym znieczuleniem w przeprowadzanych przez nas zabiegach jest  znieczulenie miejscowe aplikowane za pomocą niezwykle cienkiej igły umieszczonej w specjalnej automatycznej strzykawce zwanej karpulą, albo przy użyciu sterowanego komputerowo urządzenia WAND.

Zobacz to urządzenie

Znieczulenie miejscowe

Znieczulenie miejscowe polega na odwracalnym przerwaniu przewodnictwa bodźców w zakończeniach nerwowych i pniach nerwowych zaopatrujących określoną okolicę jamy ustnej, pozwalając Pacjentowi zachować pełną świadomość.

Przed podaniem znieczulenia miejscowego, stosujemy znieczulenie powierzchowne w postaci sprayu lub żelu, które wyłącza czucie zakończeń nerwowych w błonach śluzowych jamy ustnej, czego skutkiem jest brak odczucia ukłucia igłą.

Pomimo tak skutecznych metod znieczulenia miejscowego, u niektórych pacjentów z tzw. dentofobią, czyli nieopanowanym strachem przed zabiegami stomatologicznymi leczenie zębów wykonujemy w znieczuleniu ogólnym zwanym analgosedacją. Tę metodę znieczulenia  wykorzystujemy również przy zabiegach rozległych, długotrwałych i skomplikowanych.

Analgosedacja

Analgosedacja to nowoczesna metoda znieczulenia polegająca  na jednoczesnym podaniu leków o działaniu uspokajającym i nasennym oraz leków przeciwbólowych w powiązaniu z lekami miejscowo znieczulającymi.

Analgosedacja ma za zadanie całkowite zniesienie bólu oraz nieprzyjemnych doznań związanych z zabiegiem. Metoda ta eliminuje konieczność stosowania tradycyjnej narkozy z intubacją pacjenta, gdyż funkcja układu oddechowego i krążeniowego jest zachowana. Pacjent oddycha sam a o jego stanie informują czujniki poziomu tlenu, dwutlenku węgla, tętna i ciśnienia krwi. Jednocześnie po zabiegu pacjent nie odczuwa bardzo nieprzyjemnych doznań, towarzyszacych tradycyjnej narkozie,   jak ból gardła, chrypka, bóle głowy, bóle mięśniowe, wymioty, osłabienie ale przede wszystkim unika się  wielu bardzo groźnych powikłań ogólnych, czego lekarze i pacjenci obawiają się najbardziej.

Leki stosowane w czasie analgosedacji zapewniają całkowita niepamięć okresu okołozabiegowego, są bezpieczne, mają krótki czas działania i  istnieje możliwość ich natychmiastowego odwrócenia. Ponadto bezpośrednio po zabiegu pacjent budzi się i po ok. 0,5 godzinnej obserwacji udaje się do domu pod opieką osoby towarzyszącej, przez co dodatkowo eliminuje się dyskomfort związany z przynajmniej jednodniowym pobytem w placówce i dodatkowo zmniejsza koszty całego leczenia.

Zabieg analgosedacji przeprowadzany jest przez specjalistyczny zespół anestezjologiczny z wieloletnim doświadczeniem, zapewniając naszym Pacjentom maksimum komfortu i bezpieczeństwa.

BÓL? A CO TO TAKIEGO?

Każdy człowiek odczuwa strach. Jest to naturalna, przeważnie bezwarunkowa reakcja organizmu na zagrożenie. Podstawowe zaś zagrożenie to ból. Wszyscy się go boimy.

Zaawansowana technologia wyznacza dla Pacjentów nowe, lepsze standardy w zakresie przeprowadzania zabiegów całkowicie bezboleśnie. Nowoczesne rozwiązania wychodzą naprzeciw najbardziej prozaicznym, ale zarazem najistotniejszym ludzkim oczekiwaniom związanym z naturalną obawą przed bólem, z którym większości z nas kojarzy się leczenie stomatologiczne.

Z naszych doświadczeń, potwierdzonych także przez badania kliniczne i naukowe, wynika, iż to właśnie ból i myśl o nim, sprawiają, że podświadomie unikamy systematycznej kontroli uzębienia, co w konsekwencji przynosi spiętrzenie problemu. PRÓCHNICA, będąca źródłem tych problemów jest chorobą cywilizacyjną, co oznacza, że większość z nas jest na nią narażona.

Dzięki temu nie tylko sam zabieg, ale i znieczulenie – nieprzyjemne dla tak wielu pacjentów – nie przysparza stresu, strach przed bólem mija, ponieważ bólu nie ma, zaś leczenie staje się autentyczną przyjemnością.