Sala operacyjna

Posiadamy nowoczesną, przestronną, klimatyzowaną i doskonale oświetloną salę operacyjną wyposażoną w najnowocześniejsze urządzenia i instrumentarium chirurgiczne.

Sala operacyjna jest przeznaczona wyłącznie do przeprowadzania zabiegów w zakresie chirurgii stomatologicznej i implantologii. Nie leczy się tu zębów. Jest to niezmiernie ważne, ponieważ zapewniona jest izolacja bakteriologiczną pacjentów, w szczególności leczonych kanałowo czy z różnego rodzaju stanami zapalnymi, przez to eliminuje się ryzyko zakażeń. Do każdego zabiegu sala operacyjna przygotowywana jest ściśle według procedur zapewniając pełną aseptykę, a w szczególności jałowość narzędzi, instrumentów, materiałów opatrunkowych oraz całego pomieszczenia. Celem jest całkowita izolacja otwartych ran od drobnoustrojów, bakterii, pierwotniaków i grzybów. Takie postępowanie dotyczy wszystkich gabinetów zabiegowych, lecz sala operacyjna jest dodatkowo od nich oddzielona zgodnie z procedurami, w tym przeciwdziałania zakażeniom.

Leczenie w sali operacyjnej odbywa się na specjalnym fotelu wyposażonym w samojezdny unit, co daje nieograniczone możliwości elastycznego dostosowania się do każdego zabiegu. W procesie leczenia stosujemy lampę operacyjną wyposażoną w kamerę wysokiej rozdzielczości, z której obraz przekazywany jest na zespolony monitor podglądowy oraz wielkoformatowy monitor Full HD 4k, służący do oglądania zabiegów przez uprawnionych obserwatorów, którymi mogą być lekarze biorący udział w kursach i szkoleniach. Obraz może być zapisany i archiwizowany jak i dystrybuowany na dowolny monitor Kliniki Vivadental oraz w każde miejsce na świecie. Naprzeciwko operatora  wyświetlany jest obraz tomografii komputerowej, aby lekarz mógł doskonale widzieć radiologiczne szczegóły środowiska zabiegowego i podejmować właściwe działanie.